Corona maatregelen

Laatste Update: 15 juni 2020

De Kiekduun is open. Uiteraard hanteren wij extra maatregelen en doen wij ons best uw bezoek zo verantwoord mogelijk te laten verlopen. We vinden het fijn dat wij u mogen verwelkomen op De Kiekduun.

Toiletgebouw

Per 15 juni mogen wij ons sanitairgebouw weer openen. Uiteraard moeten we rekening houden met extra hygiënemaatregelen. Op de deur van het toiletgebouw staan duidelijk onze maatregelen aageveven. We willen u als gast ook graag vragen om rekening te houden met de maatregelen en met elkaar.

Wilt u reserveren? Voor de actuele beschikbaarheid van onze toeristische plaatsen, kijk op onze zoek en boek.

Annuleren

De chalets en lodges kunnen gewoon verhuurd worden. Wij zien het niet noodzakelijk uw komende reservering nog te annuleren of verplaatsen. Bij een annulering gelden de reguliere Recron-voorwaarden. Omdat het financieel gezien niet makkelijk is dit jaar, kunnen wij bij een annulering niet direct geld terug betalen. Houd hier rekening mee. Als u wilt annuleren, graag per mail contact met ons opnemen.

Het sluiten van de landgrenzen is een maatregel dat niet in onze macht ligt. Wij kunnen hiervoor ook niet de verantwoordelijkheid op onze rekening nemen. Kosteloos annuleren op grond van maatregelen die door de overheid (van welk land dan ook) zijn genomen is niet mogelijk.

In- en uitchecken

Om de veiligheid van onze gast en ons personeel zo goed mogelijk te waarborgen, proberen we zo veel mogelijk de wisseldagen te spreiden. Ons seizoen is inmiddels al zo goed als volgeboekt. Wij doen wat we kunnen om ruimte te creëren tussen onze gasten.

Inchecktijd accommodaties

Op de bevestiging van uw reservering staat een standaard tijd aangegeven voor het in- en uitchecken. De regel dat u als gast het chalet schoon dient op te leveren blijft hetzelfde. We vragen u hier extra zorg aan te besteden. Uiteraard wordt de chalet door onze schoonmaakploeg gecontroleerd. Het kan zijn dat ze hier extra tijd voor nodig hebben. Houd er rekening mee dat op drukke wisseldagen de accommodatie pas later beschikbaar is op uw aankomstdag. We hopen op uw begrip hiervoor. Op verzoeken de accommodatie later dan 10 uur te verlaten, kunnen we dit jaar helaas niet ingaan.

Flexibele wisseldagen

Hoewel voor velen de vakantie al begint op de boot, is de veerdienst voor een eiland ook regulerende factor en kunnen de rederij in deze situatie minder gasten overzetten dan normaal. Vanuit verschillende instanties op Ameland ligt dus ook de vraag of wij flexibeler zouden kunnen omgaan met de wisseldagen. Nu heeft u uw vakantie reeds geboekt en kunnen wij hierin vrijwel niet schuiven. Indien u een langer verblijf heeft geboekt op Ameland, willen wij u vragen een dag later af te reizen naar Ameland. Dit heeft een aantal voordelen voor u, het eiland en ons:

  • De drukte bij de boot kan beter worden gereguleerd zodat de veiligheid voor u en andere reizigers beter gewaarborgd kan worden.
  • De accommodatie staat in ieder geval één dag leeg voor u erin komt, dit geeft minder kans op verspreiding van het virus, mocht deze toch onverhoopt bij ons in de accommodaties terecht gekomen zijn.
  • Het geeft de schoonmaak extra tijd om de chalet grondig schoon te maken tussen de wissels door.

Mocht u met dit initiatief mee willen en kunnen gaan, dan zouden we dit graag willen weten. We kunnen hier dan rekening mee houden in de planning.

Openingstijden receptie

De receptie is in ieder geval open op maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Op zon- en feestdagen zijn we doorgaans open van 10.00 uur tot 18.00 uur. Het kan natuurlijk zijn dat u later aankomt op Ameland. Geef dit graag even bij ons aan. Wij zorgen ervoor dat er dan een oplossing is om uw sleutel alsnog op te halen.

Beddengoed

Onze matrassen zijn voorzien van matrashoezen. Deze kunnen relatief eenvoudig afgenomen worden. Onze kussens en dekbedden zijn echter niet voor zien van zulke hoezen en kunnen dus een risico vormen tijdens uw verblijf. Indien mogelijk verzoeken wij u dit zoveel mogelijk zelf mee te nemen. Gehuurd linnengoed graag in de bijgeleverde vuilniszak retourneren op de receptie.

Horeca op Ameland

Wij zijn blij jullie weer te mogen ontvangen. In verband met de anderhalve meter-maatregelen is er beperkte beschikbaarheid en er moet bij voorkeur gereserveerd worden. Houd hier rekening mee als u uit eten wilt. Een tafel bij ‘Neighbours Grill & Bites’ kan eenvoudig gereserveerd worden via www.neighbours.nu.

Geen zin om de deur uit te gaan? Via de bestelapp van de Snackcounter kunt u eenvoudig online eten bestellen. Met veel plezier leveren wij de bestelling bij uw plek of accommodatie. (ras)patat, ruim assortiment (vegetarische) snacks en perfecte burgers van de lavagrill; de Snackcounter heeft voor ieder wat wils. Kijk op www.snackcounter-ameland.nl voor het complete menu en de app.

Sjoerd is ook blij jullie weer te mogen ontvangen. Diner wordt enkel binnen geserveerd en reserveren is binnen verplicht. Via www.sjoerd-ameland.nl kunt u een tafel reserveren. Om contactmomenten met de gasten te beperken, werkt Sjoerd met een bestel-app. Het is daarom handig als u telefoon over een QR-codescanner en betaalapp beschikt. Niet van het digitale tijdperk? Uiteraard zijn Sjoerds collega’s er altijd nog om jullie van dienst te zijn.

snackcounterkopie
QR-code SNACKCOUNTER
logo
QR-code NEIGHBOURS
transparent Sjoerd-tekst
QR sjoerd-ameland.nl